archive-si.com » SI » E » EUPARKY.SI

Total: 340

Choose link from "Titles, links and description words view":

Or switch to "Titles and links view".
  • Maribor-Posebnosti
    ptic in 50 vrstam rib Vsem ljubiteljem kamnin bosta zagotovo vzbudili pozornost dve zanimivi nahajališči zaščitenih kamnin Huzarski skok in Vražje skale Vir TIC Maribor Kulinarika in vino Kulinarična ponudba Maribora okoliških vinorodnih območij in Pohorja vas bo preprosto prepričala in zadovoljila vse različne okuse Velik izbor izvrstnih gostiln in restavracij z domačo slovensko hrano s poudarkom na lokalnih posebnostih dopolnjuje paleta gostinskih lokalov s tujimi jedmi s številnih koncev sveta Nepogrešljiv del vsakega obeda v tem okolju je tudi ustrezno vino Štajerska vina sodijo med najboljša slovenska vina ki so prepoznavna tudi v tujini Vir TIC Maribor Najpomembnejši dogodki v Mariboru Festival Lent konec junija in začetek julija Na največjem slovenskem festivalu na prostem in enem izmed največjih v Evropi se Maribor spremeni v družabno središče kjer se začuti mladost sproščenost in kreativnost Lentajte z nami Zlata lisica januar ali februar Vsakoletno tekmovanje za Zlato lisico pričara na Pohorju nepozabno športno izkušnjo Klasična tekma smučark za svetovni pokal privabi v ciljno areno več kot 20 000 navijačev ki spodbujajo domače in tuje slalomistke in veleslalomistke Zanimivost Mariborski otok edinstven tip rečnega otoka pri nas in privalačna rekreacijska točka Otok je nastal na temelju marinskih laporjev s sekundarnim nanosom rečnih sedimentov tik za nekdanjimi brzicami Drave na laporjih Za brzicami je namreč pričela reka zaradi zmanjšane transportne zmogljivosti odlagati naplavine peska proda in mivke Vir TIC Maribor Čebelarska zveza društev Maribor V predstavitvenem prostoru vas bodo poučili o medu in z njim povezanih zanimivostih hkrati pa boste lahko najrazličnejše vrste slovenskega medu hojev med smrekov kostanjev akacijev lipov cvetlični in gozdni tudi degustirali za naročene skupine je degustacija medu brezplačna Proti plačilu je možna pokušina medic medenih likerjev in medenovca medenovega žganja ter medenega šampanjca v Ambroževi kleti Dvorca Betnava Zaščitnik čebelarjev je namreč Sv Ambrož V poletnem času je

Original URL path: http://euparky.si/Slovenija/Podravska/Maribor/MariborPosebnosti.aspx (2016-02-12)

• Ribnica na Pohorju-Narava
    slabe pol ure hoje in leži na poti ki povezuje Črni vrh in Roglo Ob poti do jezera je postavljen tudi spomenik žrtvam NOB Sgermova smreka Stoji na Sgermovi domačiji v občini Ribnica na Pohorju in je eden od najpomembnejših primerkov naravne dediščine pri nas Sgermova smreka je veličastna navadna smreka ki je s 63 metri višine najvišje drevo v Sloveniji in v vsej srednji Evropi premer v višini prsi

Original URL path: http://euparky.si/Slovenija/Koroska/RibnicanaPohorju/RibnicanaPohorjuNarava.aspx (2016-02-12)

• Ribnica na Pohorju-Zabava&sport
    je nezahtevna in jo priporočamo vsem ljubiteljem narave Osnovni podatki Dolžina 6 8 km Višinska razlika 110 m Čas hoje 2 5 h Zahtevnost proge manj zahtevna Primernost dolžina ni za najmlajše Vir Ribiško Pohorje Kolesarske poti Slivnica OKP 5 3 V Ribnici se odpeljemo v smeri Podvelke ob smerokazu zavijemo desno na makedamsko cesto po kratkem spustu se povzpnemo do kmetije Petrun nadaljujemo skozi gozd in se s precejšnjim naklonom spustimo do kmetije Zapečnik Sledi vzpon do Josipdola Po prihodu na asfaltno cesto zavijemo levo in se spustimo v naselje Josipdol Nadaljujemo skozi lipov drevored vse do mostu kjer se priklopimo na cesto Podvelka Ribnica Zavijemo desno proti Podvelki in ob smerokazu zavijemo levo Solar v dolino potoka Slivnica Sledi prijetna vožnja do smerokaza kjer zavijemo levo za Ribnico Sledi precej naporen vzpon mimo domačije Lencl mimo Završnikov nakar se priključimo na asfaltno cesto ki vodi k pokopališču v Ribnici na Pohorju Zavijemo desno in že smo v Ribnici na Pohorju Osnovni podatki Dolžina 9 km Višinska razlika 206 m Čas vožnje 1 ura Zahtevnost proge lažja Primernost občasni kolesarji Palirjevo OKP 5 4 V Ribnici se odpeljemo v smeri Podvelke ob smerokazu zavijemo desno na makedamsko cesto po kratkem spustu se povzpnemo do kmetije Petrun nadaljujemo skozi gozd in se s precejšnjim naklonom spustimo do kmetije Zapečnik Sledi vzpon do Josipdola nadaljujemo do gornjega Josipdola Sledi konstanten vzpon do Petelinovke Zavijemo desno proti Kopu sledi prijetna vožnja z blagim vzponom do najvišje točke Kop Palirjevo Sledi spust mimo domačije Rok in kmetije Gosak Priključimo se na cesto Ribniška koča Ribnica in se spustimo do vasi Ribnica Osnovni podatki Dolžina 13 km Višinska razlika 398 m Čas vožnje 1 ura do 1 20 Zahtevnost proge zahtevna Primernost občasni kolesarji Janževski vrh OKP 5 2 V Ribnici zavijemo po cesti proti Vuhredu Pri smerokazu sledimo cesti za Janžev Vrh Sledi rahel vzpon mimo domačije Držečnik nakar sledi spust ob domačiji Sgerm in Miklavc Mimo kmetije Breznik sledimo cesti in se v stalnem vzponu mimo domačije Junker in Stepišnik in Bomer povzpnemo vse do cerkve sv Janeza Vračamo se po isti poti pri domačiji Junkar zavijemo levo in se v precej strmem spustu mimo domačije Pur spustimo v dolino potoka Slivnice Kolesarimo levo in se pri smerokazu priključimo desno na OKP 3 Sledi precej naporen vzpon mimo domačije Lencl mimo Završnikov nakar se priključimo na asfaltno cesto ki vodi k pokopališču v Ribnici na Pohorju Zavijemo desno in že smo v Ribnici na Pohorju Osnovni podatki Dolžina 17 km Višinska razlika 597 m Čas vožnje 2 5 do 3 ure Zahtevnost proge boj zahtevna Primernost izkušeni kolesarji Maraton občine Ribnica na Pohorju Kolesarska pot je namenjena rekreativni prireditvi v sklopu občinskega praznika in je samo takat označena Letos bo ta kolesarski kros 9 5 2010 ob 12 oo uri Osnovni podatki Dolžina 10 5 km Višinska razlika 270 m Čas vožnje 1 ura 15 min Zahtevnost proge lažja Primernost občasni kolesarji Vir Ribiško Pohorje Smučišče Kope Smučišče Kope se razprostira na

Original URL path: http://euparky.si/Slovenija/Koroska/RibnicanaPohorju/RibnicanaPohorjuZabavasport.aspx (2016-02-12)

• Ribnica na Pohorju-Zgodovina&kultura
    študijskem krožku po pokroviteljstvom Centra za socialno delo Radlje ob Dravi Po proučitvi virov o steklarni je skupina izdelala maketo steklarske peči Da pa ne bi ostale le pri tem je skupina 28 občanov 5 marca 2004 organizirala ustanovni občni zbor in nastalo je Kulturno etnološko in turistično društvo Josipdol KET ki z ljubiteljskim delovanjem uresničuje interese na področju kulture etnologije in turizma ter tako prispeva k bogatenju kulturnega življenja in skrbi za ohranjanje etnološke tradicije in turističnega razvoja kraja Etnološka zbirka Grubelnik Se nahaja nedaleč od centra vasi Ribnica na Pohorju Zbirka obsega približno 3500 zanimivih eksponatov starih tudi do 400 let Orodja oziroma pripomočke ki so jih nekoč uporabljali pri kmečkih opravilih v gospodinjstvu in pri drugih dejavnostih je lastnik Alojz Grubelnik zbral v okolici Ribnice na Pohorju Muzej gozdarstva Lepšnik Predelava lesa je imela in še ima velik pomen saj je Pohorje bogato obdarjeno z gozdom Še posebej v preteklosti si je v gozdu veliko ljudi služilo svoj vsakdanji kruh V leseni brunarici tik ob cesti ki vodi z Rogle proti koči Pesnik lahko vidimo različne gozdarske pripomočke ki so jih naši predniki holcarji uporabljali pri delu v gozdu Stara čevljarska delavnica in zbirka Puchovih motorjev Se nahajata v centru vasi Ribnica na Pohorju Obiščete lahko staro čevljarsko delavnico iz leta 1938 in zbirko Puchovih še voznih motorjev Ribniško jezero Ribniško jezero naravni rezervat in sodi v zaščiteno območje Natura2000 To ni pravo jezero temveč visoko šotno barje za katero je značilno da se napaja samo z deževnico Leži na višini 1490 metrov ob vznožju Jezerskega vrha in je eno izmed najlepših šotnih barij na Pohorju Okrašeno je z nizkim planinskim borom samo jezero pa krasijo lokvanji V idilično naravo njegove okolice vas bo popeljala urejena sprehajalna pot Jezero je od Ribniške koče oddaljeno le slabe pol

Original URL path: http://euparky.si/Slovenija/Koroska/RibnicanaPohorju/RibnicanaPohorjuZgodovinakultura.aspx (2016-02-12)

• Ribnica na Pohorju-Posebnosti
    na prelomu iz 19 v 20 stoletje Danes je Ribnica idilični klimatski turistični kraj z bungalovi smučišči in razvitim turizmom na kmetiji Je tudi prijetno izhodišče za planinske poti proti Ribniški koči in Jezerskem vrhu Vir Slovenia info Svet savn Pobegnite stresu vstopite v pomirjajoči gozdni ambient našega wellnessa Sprostite se v savnah osvežite se v masažnem bazenu ali lednem vodnjaku in se posvetite samo sebi Gostom so na voljo

Original URL path: http://euparky.si/Slovenija/Koroska/RibnicanaPohorju/RibnicanaPohorjuPosebnosti.aspx (2016-02-12)

• Ankaran - Narava
    vodni režim je zato drugačen kot na flišnatem ali apnenčastem obrežju in v solinah Slani travnik je obrežni močvirski ekosistem izjemne ekološke vrednosti in je tudi del omrežja Natura 2000 Njegovo varovanje je pomembno zaradi ohranjanja redkih rastlinskih vrst ki tu živijo ter ohranjanja ekosistemske raznolikosti in biološke pestrosti slovenskega obrežnega prostora nasploh Obrežje med Sv Katarino in Sv Nikolajem je priljubljeno sprehajališče izletnikov ki pod seboj večina nevede teptajo redko slanoljubno vegetacijo Zato smo na piranski območni enoti ZRSVN skušali najti rešitev ki bi hkrati omogočila sprehod preko mokrišča in zaščitila enkratno rastlinstvo tega območja Tako smo februarja letos uredili približno pol metra dvignjeno leseno pešpot ki preči travnik v dolžini okrog 170 metrov in postavili pojasnjevalno tablo za kar je sredstva prispevala Kneževina Monako predvidena pa je tudi izdelava predstavitvenega kovinskega bazena za školjčne lupine z bližnjega pokopališča školjk Zdaj si je ta izjemen delček slovenske obale možno ogledati ne da bi ga poškodovali s tem se bo povečal tudi izobraževalni pomen tega območja Ker se je slani travnik zaradi neprimernega vzdrževanja zarašča z grmičevjem in drevesi ki nanj ne sodijo skupaj s prostovoljci Društva za ohranjanje naravne dediščine Slovenije DONDES vsako leto odstranjujemo nezaželene rastline ki izpodrivajo ogrožene vrste Tu najdemo rastlinsko združbo ki je dobila ime po obmorskem ločju Juncus maritimus posebnost sestoja sta halofitni oziroma slanoljubni vrsti obmorski lan Linum maritimum in klasasta tavžentroža Centaurium spicatum ki v Sloveniji uspevata samo tukaj in sta uvrščeni na Rdeči seznam ogroženih praprotnic in semenk Slovenije do sta nedavnega veljali za izumrli Kot prvi nas spomladi z drobnimi rumenimi cvetovi razveseli obmorski lan nekoliko kasneje pa rožnato zacveti še klasnata tavžentroža Sestoji obmorskega ločja so navadno z vrstami revni in tvorijo le ozke pasove tukaj pa je razvit rastlinsko zelo bogat in obsežen sestoj tako da se populacija lahko vzdržuje sama kar je v okviru slovenske halofitne vegetacije posebnost Na muljastih vlažnih in slanih tleh pri Sv Nikolaju pa poleg značilnega obmorskega ločja uspevajo še mnoge druge zanimive rastline kot so trst obmorska nebina obmorski oman cornutijev tropotec in modrikasti pelin Zavod Republike Slovenije za varstvo narave Školjčna sipina Školjčna sipina v zalivu Polje med Koprom in Ankaranom je edina školjčna sipina v Sloveniji Nahaja se v neposredni bližini Luke Koper severno od ustja reke Rižane Školjčna sipina je nastala po letu 1990 ko je Luka Koper s poglabljanjem dna ob drugem luškem pomolu prečrpavala mulj iz morskega dna na bližnjo lokacijo poleg izliva Rižane v Jadransko morje Iz kupov mulja je dež postopoma spral blato ostale so le apnenčaste lupine mehkužcev Wikipedia Reslov gaj Ena od manj znanih posebnosti Ankarana je tudi Reslov gaj ki se razprostira na bližnjem Jurjevem hribu V tem gaju so predstavljene značilne drevesne vrste hrastovega gozda ter mnogo drugih zanimivih vrst rastlin Mestna občina Koper Slani travnik pri Sv Nikolaju Gre za edinstven pojav v Sloveniji vedno manj pa jih je tudi v evropskem merilu Zavarovane so tudi nekatere zelo redke rastlinske vrste kot so obmorsko ločje Juncus maritimus obmorska nebina Aster

Original URL path: http://euparky.si/Slovenija/Obalnokraska/Ankaran/AnkaranNarava.aspx (2016-02-12)

• Ankaran - Zabava & šport
    po drugi svetovni vojni začela razvijati predvsem kot turistična destinacija Danes je to eno najbolj razvitih turističnih naselij v Sloveniji predvsem zaradi lepe narave dolge obale in pristne lege V Ankaranu je eden največjih avtokampov v Sloveniji s 1600 prostori za kampiranje Tu so tudi bazeni športna igrišča in predvsem okoli kilometer dolga peščena plaža starejšim domačinom bolj znana po imenu San Nicolo Plaža se v svojem južnem delu zaključuje

Original URL path: http://euparky.si/Slovenija/Obalnokraska/Ankaran/AnkaranZabavasport.aspx (2016-02-12)

• Ankaran - Zgodovina & kultura
    za to območje se je glasilo Ultra ital Oltra oltre il mare prek morja Na tem kraju so med gradnjo zdravilišča naleteli na mozaik iz rimske dobe ki je shranjen v koprskem Pokrajinskem muzeju Leta 1072 so se sem naselili menihi iz Benetk ko jim je tržaški škof Adalger podaril cerkev sv Apolinarija s Apollinare del Gasello iz 10 stoletja Benedektinci so cerkev povečali in k njej prizidali samostan katerega se je kasneje oprijelo ime s Nicolo d Oltra Menihi so se ukvarjali predvsem z oljkarstvom in pridelovanjem vina Ker so pri teh opravilih potrebovali pomoč so začeli priseljevati kolone iz sosednje Furlanije Po letu 1641 ko je po Istri pustošila kuga so menihi zapustili kraj sv Nikolaja in ker je samostan kmalu načel zob časa ga je leta 1774 odkupila koprska družina Madonizza ter ga spremenila v poletno rezidenco Mestna občina Koper Zanimivost Samostan sv Nikolaja Kulturna znamenitost Ankarana je benediktinski samostan sv Nikolaja iz začetka 12 stoletja Kot samostan je deloval vse do leta 1614 Leta 1630 1631 je kuga zelo razredčila prebivalstvo ter povzročila odhod menihov leta 1641 je zapustil samostan zadnji pater Nato je leta 1774 kupila samostan s posestvom vred koprska plemiška družina Madonizza in

Original URL path: http://euparky.si/Slovenija/Obalnokraska/Ankaran/AnkaranZgodovinakultura.aspx (2016-02-12)